YANG LIU
|
www.shanghai1984.com
|
Dublin
|
Yang Liu
instagram.com/shanghai.1984 | ||
shanghai.1984 |
I am a Chinese-Canadian-American paper artist, based in California. I aim to create artwork that sits somewhere between dreams and reality. Through making botanical sculptures, I explore the natural world and flowers that have traditional meanings in my Chinese heritage. I am often inspired by real life flora as well watercolors, Chinese ink paintings, and modern food photography. My aesthetic tends towards minimalistic styling with an appreciation for negative space.
My artistic process combines different weights and colors of crepe paper over a wire, cotton or papier-mâché frame to build the botanicals that you see. Sometimes I will also bring in vintage crepe papers or artisanal Asian papers for additional color and texture. I cut my work freehand as much as possible to create the most organic feel. For me, my scissors are like a brush to paint with. To finish my art, I often hand color and apply glazes to further emulate a variety of natural surface textures. It is labor-intensive craftsmanship in the pursuit of beauty.
My work is exhibited regularly at STUDIO Gallery in San Francisco. It has been featured by Uppercase Magazine, Papercraft Ideas Book, VSCO Journal and others. Through paper art, I have been so fortunate to meet collectors and fellow artists from around the world.
Sono una paper artist cino-canadese-americana, residente in California. Il mio obiettivo è creare opere d'arte che si collochino a metà strada tra i sogni e la realtà. Attraverso la realizzazione di sculture botaniche, esploro il mondo naturale e i fiori che hanno un significato tradizionale nel mio patrimonio cinese. Mi ispiro spesso alla flora reale, agli acquerelli, ai dipinti a inchiostro cinese e alla moderna fotografia di cibo. La mia estetica tende a uno stile minimalista con un apprezzamento per lo spazio negativo.
Il mio processo artistico combina diversi pesi e colori di carta crespa su un telaio di filo, cotone o cartapesta per costruire le botaniche che vedete. A volte utilizzo anche carte crespe vintage o carte asiatiche artigianali per aggiungere colore e consistenza. Taglio i miei lavori a mano libera il più possibile per creare un'atmosfera più organica. Per me le forbici sono come un pennello con cui dipingere. Per rifinire le mie opere, spesso le coloro a mano e applico smalti per emulare ulteriormente una varietà di texture naturali della superficie. Si tratta di un lavoro artigianale ad alta intensità di lavoro alla ricerca della bellezza.
Il mio lavoro è esposto regolarmente allo STUDIO Gallery di San Francisco. È stato pubblicato da Uppercase Magazine, Papercraft Ideas Book, VSCO Journal e altri. Grazie alla paper art, ho avuto la fortuna di incontrare collezionisti e colleghi artisti di tutto il mondo.